“Äitiyspalveluiden keskiössä ovat kehoyhteyden rakentaminen, kehossa koetun turvallisuuden ja luottamuksen vahvistaminen sekä toipumisen edistäminen kokonaisvaltaisesti”

Kokokeho tarjoaa äitiysajan fysioterapia- ja joogapalveluita psykofyysisellä työotteella Oulussa niin raskaana oleville kuin synnyttäneille äideille.

Ajanvaraus, kyselyt ja ilmoittautumiset suoraan äitiysfysioterapeutillemme:

Kaisa Pernu
p. 050 323 6417
kaisa.pernu(a)kokokeho.fi

Äitiysfysioterapia

Äitiysfysioterapiaan voit tulla jo raskaana ollessa tai synnytyksen jälkeen. Yhdessä fysioterapeutin kanssa löydät sinulle sopivia harjoitteita millä tukea kehon fyysistä hyvinvointia ja palautumista. Äitiysfysioterapeutti osaa neuvoa sinua lantionpohjan hyvinvointiin liittyen, tutkia ja auttaa mahdollisen vatsalihasten erkauman kuntouttamisessa sekä yleisesti raskaudesta ja synnytyksestä toipumisessa. Myös äitiysfysioterapiassa huomioidaan asiakkaan sen hetkiset voimavarat ja työskennellään niiden pohjalta.

Raskausajan hieronta

Odottavalle äidille suunniteltu lempeä käsittely, joka auttaa lievittämään mahdollisia turvotuksia ja kiputiloja sekä rentouttaa tulevaa äitiä. Rentoutuminen on keino valmistaa kehoa synnytykseen, reitti kehoyhteyden löytämiseen ja omaan kehoon luottamuksen vahvistamiseen. Hieronnassa kylkimakuuasento tuetaan mukavaksi mm. tyynyjen avulla ja se on turvallinen hoitomuoto odottavalle äidille koko raskauden ajan. Äidin on tärkeää saada hoivatuksi tulemisen kokemuksia, jotta sitä on mahdollista välittää eteenpäin.

Kysy myös lahjakorttia, hieronta on mukava lahja tulevalle äidille esim. äitienpäiväksi tai baby shower -juhliin! Hierontaan voi tulla myös synnytyksen jälkeen.

Äitiysjoogakurssi

Auttaa rakentamaan yhteyttä raskauden ja synnytyksen jälkeen muuttuneeseen kehoon, edistää kehon toipumista ja helpottaa hoivajumeja. Mukaan voit tulla vauvan kanssa tai ilman etkä tarvitse aiempaa kokemusta joogasta. Osallistua voi myös etänä.

Äitiysjooga

Raskausajan jooga -työpaja

Saat tietoa ja kokemusta, millainen harjoitus on turvallinen raskausaikana.

Opit miten hengitys, keskivartalo ja lantionpohja ovat yhteydessä toisiinsa. Raskausajan jooga valmistaa kehoa synnytystä varten ja voi vaikuttaa positiivisesti synnytyskokemukseen. Tarjolla on pientä purtavaa ja teetä.

Raskausajan jooga