Tervetuloa Rauhoittavaan Joogaan

Uusi ryhmä alkaa marraskuussa 2019

Rauhoittava jooga -ryhmä on 8x kokonaisuus. Ryhmätapaamisilla tehdään lempeitä liikkeitä ja asanoita (=jooga-asentoja), joiden tarkoitus on rakentaa ystävällistä ja kuuntelevaa suhdetta omaan kehoon, samalla vakauttaen kehon stressireaktiota. Ryhmän toteutus ja ohjaaminen on traumasensitiivistä eli se sopii ihmisille, joilla on post-traumaattista oirehdintaa. Joogassa keskitytään suorittamisen sijaan kokemiseen ja tunnusteluun sekä omaa hyvinvointia tukevien valintojen tekemiseen.

Tämä ryhmä sopii erityisesti ihmisille, joilla on post-traumaattista stressiä. Lisäksi ryhmä sopii myös heille, kenellä on stressiä, uupumusta, unettomuutta tai vaikeuksia rentoutua. Tunnilla tehdään sekä ylivireyttä purkavaa harjoitusta, että autonomista hermostoa rauhoittavia asanoita. Ryhmässä käytetään kirjoittamista kokemuksen jäsentäjänä. Ryhmätapaamisten tarkoituksena ei ole jakaa kokemuksia ryhmän kesken.

  • AIKA: sunnuntaisin, alkamisajankohta varmistuu kesällä 2019
  • PAIKKA: Kauppurienkatu 31 A, 90100 Oulu
  • HINTA: 165 € (sis. alv 10%) 8x kokonaisuus
  • OHJAAJA: Liisa Sonkamuotka (fysioterapeutti, tanssiterapeutti, joogaohjaaja)
  • ILMOITTUTUMINEN: https://holvi.com/shop/kokokeho/

Lisäinfoa traumasensitiivisestä joogasta löydät www.kokokeho.fi/traumasensitiivinenjooga

Mikäli haluat maksaa ryhmän Smartum-seteleillä, ota yhteys Emmaan.

Lisätiedot ohjaajalta:

Liisa Sonkamuotka, p. 044-5737682
liisa.sonkamuotka(a)kokokeho.fi

ILMOITTAUDU TÄÄLLÄ

 

Ryhmäläisten kokemuksia:

Mitä odotuksia sinulla oli ryhmään, toteutuivatko ne? :
”Odotin rauhan tunteen saavuttamista ja että oppisin itse se itselleni myös itse toteuttamaan. Odotukset toteutuivat paremminkin, kuin mitä odotin.

Mitä hyvää koit ryhmässä? :
”Rauhallinen ilmapiiri, samat asanat toistuivat, turvallinen ilmapiiri ja esteettisesti silmää miellyttävä tila”

Mitä hyvää koit ryhmässä? :
”Koin mm sen miten itse pystyn auttamaan itseäni suhteessa tyyneyden saavuttamiseksi. Tämä lähti ohjaajan ohjauksesta. Ohjaus oli ”armoa” itselle suovaa.”

”Kehon tunteiden ja vireyden tunnistaminen on minulle vielä todella hankalaa. Saan kiinni ainoastaan ääripäistä. Stressaannun vielä hieman kehoon keskittymisestä, joten menen hieman ylivireystilaan harjoituksessa. Toisaalta olo rauhoittuu pian sen jälkeen ja yleinen ylivireys on pysynyt pois arjessa joogajakson aikana. Tästä on hyvä jatkaa varovaista kehon kuuntelua.”